A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Вацлавпільська гімназія Пулинського району Житомирської області

Трудове навчання (дiвчата)

Костриця Христина Сергiївна - krs_kos17@ukr.net

Завдання

для самостійного опрацювання під час карантину 12.03. – 08.05.2020 року

13.03.2020

ТЕМА 1 «Остаточна обробка мішечка для дрібничок».

     Перед початком роботи над проектом "Мішечок для дрібничок" прошу усіх учнів пригадати основні правила техніки безпеки та алгоритм роботи у нашій майстерні. 

     Ось і все - ми готові до виконання творчого проекту

"Мішечок для дрібничок" 

https://1.bp.blogspot.com/-q8rXk0FOFnE/V77sYus_ZQI/AAAAAAAAAe0/I9PXABsT8pEOVm_YSEvQuJlXES58yzVOACPcBGAYYCw/s1600/tryd_bik.jpg Організаційно-підготовчий етап виконання проекту

     Спираючись на власні знання та опитування друзів і знайомих, досліди необхідність в твоєму виробі. Для цього:

     1. Дай у зошиті відповіді на запитання: 

- Для кого або для чого я буду виконувати цей проект?
- Чи потрібні в нашому житті мішечки для дрібничок?
- З яких матеріалів можна виготовити мішечок для дрібничок?

- Яким повинен бути мій майбутній виріб? (красивий, оригінальний, міцний і так далі...).

     2. Спробуй намалювати у зошиті свій майбутній виріб з допомогою методів фантазування та біоформ. А тепер можна і трішки пофантазувати та намалювати свій майбутній виріб. Головне - ніяких обмежень, працює фантазія і спостереження за природою.

     Отже, перед кожним з нас є фантастичний, незвичний та оригінальний «Мішечок для дрібничок».

     3. Після завершення малюнка коротко опиши у зошиті свою ідею. 

    4. Використовуючи різноманітні джерела інформації, знайди декілька малюнків, на яких зображені вироби, що подібні до твого. 

     Увага! Для початку повтори матеріал про моделі аналоги тут - "Моделі-аналоги". Якщо тобі важко самостійно знайти моделі-аналоги, то можна скористатися загальним «Банком даних виробів-аналогів». На електронному диску, в який ти потрапиш, знайди папку із назвою "Мішечки для дрібничок". Ті, що тобі сподобаються (4-5 фото чи більше за бажанням) скопіюй собі на комп'ютер або мобільний пристрій. Ці фото знадобляться нам для подальшої роботи.

     5. Оглянь уважно фото, які ти знайшов сам або вибрав в нашому спільному електронному банку-даних. Після цього дай у зошиті відповіді на запитання: 

- Який із виробів, на твою думку, є найскладнішим для виготовлення? 

- Який із виробів, на твою думку, є найлегшим для виготовлення? 

- Який виріб ти обрав би для виготовлення на уроці трудового навчання? 

     6. Зроби у зошиті висновок: 

- Я обрав за основу виріб під назвою ________________

- Я думаю, що зможу його виготовити за _______________________ уроків.

Конструкторський етап виконання проекту

     4. Створи необхідний для майбутньої роботи шаблон за вибором. Наприклад:

https://2.bp.blogspot.com/-jFbNQA9TXqE/WsyNX6MHykI/AAAAAAAADdQ/81Ec4rXJEwY25GfKLpulsEgT3wKiuwBbACLcBGAs/s320/%25D0%25A1%25D0%25BD%25D0%25B8%25D0%25BC%25D0%25BE%25D0%25BA2.jpg

     5. При потребі виконай додатково малюнки, схеми, викрійки, варіанти оздоблення. 

Увага! Для цього використай папір у клітинку, міліметровий папір, картон.
     6. Спробуй виконати тренувальні вправи та виготовити макет:

https://4.bp.blogspot.com/-9NENgnneE0M/WsyNeBJjBjI/AAAAAAAADdU/sUTwtESqJcgN1w5XJ2xyHrC2dcKxVwd4gCLcBGAs/s320/%25D0%25A1%25D0%25BD%25D0%25B8%25D0%25BC%25D0%25BE%25D0%25BA4.jpg

     9. Визнач, які матеріали потрібні тобі для роботи та їхню кількість. Не забудь про те, що обирати матеріали потрібно, враховуючи їх властивості.

https://1.bp.blogspot.com/-q8rXk0FOFnE/V77sYus_ZQI/AAAAAAAAAe0/I9PXABsT8pEOVm_YSEvQuJlXES58yzVOACPcBGAYYCw/s1600/tryd_bik.jpg

Технологічний етап виконання проекту

     1. Дай у зошиті відповідь на запитання: 

- Чи отримав ти виріб, який запланував? 

- Щоб ти змінив у виробі, якби виготовляв його ще раз? 

- Що для тебе виявилось найскладнішим у виконанні проекту?

     2. Підрахуй приблизну вартість використаних матеріалів. 

     3. Презентуй свій виріб за таким орієнтовним планом: 

- Призначення виробу, його застосування. 

- Хто буде ним користуватись? 

- Чи можна його продати? 

- Чи будуть його купувати? 

- Чому?
     4. Придумай рекламу для свого виробу.

 

20.03.2020

Тема 2. Проект 7 «Брелок».

    М’яка іграшка-брелок ” Котик” – оригінальний проект для учнів 5-6 класів. Основна техніка:робота з фетром (або іншою тканиною). Додаткова техніка:виготовлення помпонів. Може бути використана , як закріплення матеріалу при роботі з фетром, міні- проект. Іграшка – брелок виходить напрочуд цікавою, може слугувати і як сувенір, і як іграшка і як брелок. Чудовий вибір для чогось неординарного при роботі з в 5 і 6 класах. Виріб не тяжкий у виконанні, а результат дуже незвичний і милий.

1.Що таке творчий проект?

Проект – це творча діяльність, спрямована на досягнення визначеної мети, вирішення якої-небудь проблеми.

Проектуванням  називають сам процес роботи над проектом, а також підготовка комплекту проектної документації.

Проектна діяльність – це діяльність зі створення нового, потрібного виробу або послуги.

У процесі проектної діяльності ти навчишся:

  • Висувати ідеї
  • Планувати власну діяльність
  • Розробляти графічне зображення (ескіз) виробу
  • Організовувати своє робоче місце
  • Добирати інструменти та обладнання для різноманітних технологічних операцій
  • Визначати розміри, робити розрахунки, будувати кресленики
  • Добирати матеріали
  • Розробляти технологічну послідовність виготовлення виробу
  • Дотримуватись безпечних прийомів праці
  • Виготовляти вироби та готувати страви своїми руками
  • Підраховувати затрати на виконання проекту
  • Оцінювати свою роботу
  • Виправляти помилки

Ідеї та інформацію для своїх творчих проектів ти знайдеш у різних джерелах: підручниках, додатковій літературі, мережі Інтернет.

Ти познайомишся з різними технологіями та опануєш різні технологічні операції.

Для виконання творчого проекту тобі необхідно пройти 4 кроки або 4 етапи.

Етапи проекту – основні періоди роботи над проектам.

У результаті кожного етапу виконується  частина проекту, яка дозволяє продовжувати роботу над проектом.

У результаті дотримання та виконання цих етапів проектування ти отримаєш оригінальний, тобто неповторний виріб.

Гра «Так або Ні»

1. У організаційно-підготовчому етапі треба набути необхідну інформацію про виріб?______________________________________

2. У процесі проектної діяльності ти навчишся порушувати безпечні прийоми праці?______________________________________________________________

3. Ідеї для своїх творчих проектів ти знайдеш у підручниках, додатковій літературі, мережі Інтернет?_____________________________________________

4. Проект – це творча діяльність?_________________________________________

5. Конструкторський етап потрібен для визначення кількості необхідних матеріалів?__________________________________________________________

6. Проектування завжди закінчується рефератом?___________________________

Гра «Знайди пару»

Пригадайте українські прислів’я про працю, склавши відповідні пари з наданих фраз:

1. Робота учить дні пройдуть   не марно 
2. Працюй ударно - а лінь мучить.
3. Хто не любить працювати це честь
4. Праця -  любить пліткувати.

                                            

Практична робота 1.

Етапи виконання:

1)Виготовлення шаблону з паперу.

2) Підготовка тканини до роботи. 

3) Розмічання деталей брелка на тканині.

4)Виконання пошиття виробу,зметання.

 

Пофантазуй та замалюй варіанти оздоблення майбутнього виробу, зроби детальний опис.

Детальний опис:______________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дизайнер – це фахівець, який займається проектуванням і створенням різних виробів.

 

З історії фетру…

Фетр - це матеріал, виготовлений шляхом валяння вовни. Матеріал валяється вручну, є шматками зваляного матеріалу, що не рулони, як при стандартному виготовленні тканин машинним способом. Технологія виготовлення фетру не відрізняється від повстяної (войлока), однак при його виготовленні використовують тонкий пух кіз і кроликів.

https://vidy-tkanej.ru/files/upload/0.18704500%20140120933714411.jpg

Основним матеріалом для виготовлення повсті або фетру є шерсть тварин, в основному овець. Верхні шари шерстинок мають лускатий шар, які під впливом пари або гарячої води зчіплюються один з одним. Однак шерсть диких овець не має такої текстури, тому прийнято вважати, що вперше повсть виготовлявся не раніше V-VI століть до н.е., причому початковим матеріалом була все ж шерсть собак і коней, які були одомашнені в той період.

         Коней, собак і овець вперше одомашнили кочові народи. Кінь допомагав переносити важку ношу, собаки охороняли отару овець. Найдавніші повстяні вироби були знайдені на території сучасної Башкирії і Алтаю. Поступово техніка виготовлення цього матеріалу перейшла до інших кочівників-скотарів Середньої Азії і Кавказу.

З підвищенням майстерності башкири мали можливість не тільки виготовляти вироби на себе, а також продавати їх іншим народам, наприклад, нетканий повстяний килим. Башкири взагалі широко ввели вироби з повсті в свій побут. Їх використовували і як утеплення юрт, як навісу від дощу і сонця. З повсті виготовлялися сумки, молитовні килимки. Вироби з повсті обов'язково входили в придане нареченої. До сих пір існує звичай стелить невеликий килимок з білої повсті під ноги нареченій в момент її приїзду до дому нареченого. Мати нареченого пропонувала нареченій увійти і сісти на повстяні нари. Вважалося, що це допоможе майбутній сім'ї мати багато дітей.

подстилка из войлока или фетра

         Також повсті приписувалися лікувальні властивості. Повстяними поясами лікували людей від радикуліту і артрозу. Смужками повстяної тканини робили масаж, який, на думку древніх кочівників, благотворно впливає на циркуляцію крові, а також допомагає позбутися болю в спині. Це було особливо актуально для кочівників - людей, які постійно перебувають на вітрі.

Повсть і фетр в сучасному світі

         Повсть і фетр, як різновид повсті - надзвичайно пластичні і універсальні матеріали. Незважаючи на свою давню історію, вони привертають все більше і більше прихильників, адже повсть і фетр екологічні, а сучасне суспільство віддає перевагу натуральним предмети і тканини. Вироби з фетру можуть цілком доречно виглядати в образі сучасної дівчини і навіть надавати якусь родзинку. Повстяні вироби часто вибираються людьми, які вважають за краще народний або еко-стиль в інтер'єрі.

         А вже описати весь перелік виробів, які виробляється просто неможливо. Це і шалі, і шарфи, і топи, і піджаки. Дуже популярні повстяні капці. Часто використовуються ці матеріали в якості декору жіночих аксесуарів - шпильок, брошок. Популярність повсті тільки відроджується, і у цього «ручного» матеріалу велике майбутнє.

 

чехлы из войлока

 

Перед тим, як бігти в магазин за всім необхідним, спочатку визначитеся, які вироби з фетру своїми руками ви плануєте робити, адже різні сорти матеріалу підходять для різних цілей. Найчастіше зустрічаються такі різновиди:

Акриловий фетр. Виготовляється повністю з синтетики. Поверхня цього фетру слизька і блискуча. У продажу можна знайти практично будь-які забарвлення акрилового фетру, та й коштує він недорого, так що, для початківців це найкращий вибір. З акрилового фетру виходять чудові квіти, сувеніри, брелоки, чохли для планшетів і мобільних телефонів.

http://bezlichporad.in.ua/img4/Podelki_iz_fetra_chto_mozhno_sdelat_svoim_rukami_bistro_i_krasivo_3.jpg

Бамбуковий фетр. Виготовляється з бамбукового волокна з домішкою віскози. Такий матеріал міцний, зносостійкий, але досить дорогий.

Напіввовняної фетр. Складається на третину з вовни і на дві третини з синтетики. М’який, гнучкий, добре тримає форму, але розповзається при пранні. З нього не рекомендується робити об’ємні набивні іграшки, зате він ідеальний для дрібного декору.

http://bezlichporad.in.ua/img4/Podelki_iz_fetra_chto_mozhno_sdelat_svoim_rukami_bistro_i_krasivo_4.jpg

Вовняний фетр. Абсолютно натуральний матеріал. Дуже товстий, щільний. Не підходить для дрібних виробів і декору. З нього зазвичай роблять тапочки, пінетки, капелюшки. Зараз багато хто робить його самі, освоївши техніку валяння.

  • Визнач, які матеріали потрібні тобі для роботи та їхню кількість.

Для виготовлення запланованого виробу необхідно використати: _______________________см,___________________________________________

____________________________________________________________________________

https://www.pinterest.com/pin/650910952362923130/?autologin=true

Тут ви можете знайти цікаві ідеї!

03.04.2020

Тема 3. «Виготовлення спроектованого брелка».

Технологічний етап.

Практична робота № 2

Перед початком роботи обов’язково ознайомся з основними правилами роботи з голкою та ниткою.

 

ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ З ГОЛКАМИ Й ШПИЛЬКАМИ

1. Шийте з наперстком. Вушко голки повинно впиратися у наперсток, а гострий кінець — виступати з пальців приблизно на чверть довжини голки.

2. Не кидайте голку. Не встромляйте її в тканину чи свій одяг.

3. Зберігайте голки і шпильки в певному місці (спеціальній коробочці, подушечці та ін.), не залишайте їх на робочому місці (столі), у жодному разі не беріть голки і шпильки до рота.

4. Не використовуйте голку замість шпильки.

5. Не використовуйте для шиття іржаві голки.

6. Викрійку і тканину прикріплюйте гострими кінцями шпильок у напрямку від себе.

7. При ручному шитті не беріть нитку довше, ніж 80-90 см.

 

Дотримуйся правил безпечної праці!

Матеріали та інструменти: нитки, голка, ножиці, наперсток, тканина.

Виконання простих ручних швів.

Підготовка до роботи з голкою та ниткою

 Для виконання будь – якого шва на початку треба заселити нитку у голку. Довжина нитки має бути до ліктя.

На довшому кінці нитки зав’язати вузлика.

Картинки по запросу завязування вузлика на швейній нитці

 

Назва шва

Прийоми виконання шва

Зображення

Шов

«уперед голку» (зметувальний).

Виконують шов «уперед голку» так. Дві деталі складають лицем до лиця і, відступивши 0,5 см від краю, прошивають їх великими стібками справа наліво.

(рис. 3)Сметочный шов из одинаковых стежков

Шов

«назад голку».

Виконують шов «назад голку» таким чином: голка весь час ніби повертається назад, у те місце, звідки виходить нитка. На вигляд цей шов нагадує машину строчку.

(рис. 7)Шов ручная «строчка»

Посилання на відео https://www.youtube.com/watch?time_continue=32&v=vkNn7DbVBOU&feature=emb_title

https://www.youtube.com/watch?v=qs0ZeJVDSvw&t=61s

10.04.2020

Тема: «Виготовлення спроектованого брелка. Презентація проектів».

 

Посилання на хiд виготовлення брелока:

Технологічна картка виготовлення брелока для ключів

 

17.04.2020

Проект 8. Лялька – мотанка «Годувальниця»

 

Тема: «Планування роботи з виконання проекту. Вибір та обґрунтування теми проекту та практичного використання  спроектованого та виготовленого виробу».

Посилання на хiд виготовлення ляльки - мотанки "Годувальниця":

Лялька – мотанка «Годувальниця»

 

24.04.2020

Тема: «Планування роботи з виконання проекту. Створення малюнка ляльки-мотанки з використанням методу фантазування».

 

https://www.youtube.com/watch?v=9Nbhw98BGzc – лялька «Нерозлучники»

https://www.youtube.com/watch?v=9Nbhw98BGzc –відео майстер клас.

Планування роботи з виконання проекту лялька "Нерозлучники"

08.05.2020

«Виготовлення штучних квітів».                

Практична робота «Виготовлення штучних квітів».

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень