Трудове навчання (дiвчата)
Костриця Христина Сергiївна - krs_kos17@ukr.net
Завдання
для самостійного опрацювання під час карантину 12.03. – 08.05.2020 року
13.03.2020
ТЕМА 1 «Остаточна обробка мішечка для дрібничок».
Перед початком роботи над проектом "Мішечок для дрібничок" прошу усіх учнів пригадати основні правила техніки безпеки та алгоритм роботи у нашій майстерні.
Ось і все - ми готові до виконання творчого проекту
"Мішечок для дрібничок"
Організаційно-підготовчий етап виконання проекту
Спираючись на власні знання та опитування друзів і знайомих, досліди необхідність в твоєму виробі. Для цього:
1. Дай у зошиті відповіді на запитання:
- Для кого або для чого я буду виконувати цей проект?
- Чи потрібні в нашому житті мішечки для дрібничок?
- З яких матеріалів можна виготовити мішечок для дрібничок?
- Яким повинен бути мій майбутній виріб? (красивий, оригінальний, міцний і так далі...).
2. Спробуй намалювати у зошиті свій майбутній виріб з допомогою методів фантазування та біоформ. А тепер можна і трішки пофантазувати та намалювати свій майбутній виріб. Головне - ніяких обмежень, працює фантазія і спостереження за природою.
Отже, перед кожним з нас є фантастичний, незвичний та оригінальний «Мішечок для дрібничок».
3. Після завершення малюнка коротко опиши у зошиті свою ідею.
4. Використовуючи різноманітні джерела інформації, знайди декілька малюнків, на яких зображені вироби, що подібні до твого.
Увага! Для початку повтори матеріал про моделі аналоги тут - "Моделі-аналоги". Якщо тобі важко самостійно знайти моделі-аналоги, то можна скористатися загальним «Банком даних виробів-аналогів». На електронному диску, в який ти потрапиш, знайди папку із назвою "Мішечки для дрібничок". Ті, що тобі сподобаються (4-5 фото чи більше за бажанням) скопіюй собі на комп'ютер або мобільний пристрій. Ці фото знадобляться нам для подальшої роботи.
5. Оглянь уважно фото, які ти знайшов сам або вибрав в нашому спільному електронному банку-даних. Після цього дай у зошиті відповіді на запитання:
- Який із виробів, на твою думку, є найскладнішим для виготовлення?
- Який із виробів, на твою думку, є найлегшим для виготовлення?
- Який виріб ти обрав би для виготовлення на уроці трудового навчання?
6. Зроби у зошиті висновок:
- Я обрав за основу виріб під назвою ________________
- Я думаю, що зможу його виготовити за _______________________ уроків.
Конструкторський етап виконання проекту
4. Створи необхідний для майбутньої роботи шаблон за вибором. Наприклад:
5. При потребі виконай додатково малюнки, схеми, викрійки, варіанти оздоблення.
Увага! Для цього використай папір у клітинку, міліметровий папір, картон.
6. Спробуй виконати тренувальні вправи та виготовити макет:
9. Визнач, які матеріали потрібні тобі для роботи та їхню кількість. Не забудь про те, що обирати матеріали потрібно, враховуючи їх властивості.
Технологічний етап виконання проекту
1. Дай у зошиті відповідь на запитання:
- Чи отримав ти виріб, який запланував?
- Щоб ти змінив у виробі, якби виготовляв його ще раз?
- Що для тебе виявилось найскладнішим у виконанні проекту?
2. Підрахуй приблизну вартість використаних матеріалів.
3. Презентуй свій виріб за таким орієнтовним планом:
- Призначення виробу, його застосування.
- Хто буде ним користуватись?
- Чи можна його продати?
- Чи будуть його купувати?
- Чому?
4. Придумай рекламу для свого виробу.
20.03.2020
Тема 2. Проект 7 «Брелок».
М’яка іграшка-брелок ” Котик” – оригінальний проект для учнів 5-6 класів. Основна техніка:робота з фетром (або іншою тканиною). Додаткова техніка:виготовлення помпонів. Може бути використана , як закріплення матеріалу при роботі з фетром, міні- проект. Іграшка – брелок виходить напрочуд цікавою, може слугувати і як сувенір, і як іграшка і як брелок. Чудовий вибір для чогось неординарного при роботі з в 5 і 6 класах. Виріб не тяжкий у виконанні, а результат дуже незвичний і милий.
1.Що таке творчий проект?
Проект – це творча діяльність, спрямована на досягнення визначеної мети, вирішення якої-небудь проблеми.
Проектуванням називають сам процес роботи над проектом, а також підготовка комплекту проектної документації.
Проектна діяльність – це діяльність зі створення нового, потрібного виробу або послуги.
У процесі проектної діяльності ти навчишся:
- Висувати ідеї
- Планувати власну діяльність
- Розробляти графічне зображення (ескіз) виробу
- Організовувати своє робоче місце
- Добирати інструменти та обладнання для різноманітних технологічних операцій
- Визначати розміри, робити розрахунки, будувати кресленики
- Добирати матеріали
- Розробляти технологічну послідовність виготовлення виробу
- Дотримуватись безпечних прийомів праці
- Виготовляти вироби та готувати страви своїми руками
- Підраховувати затрати на виконання проекту
- Оцінювати свою роботу
- Виправляти помилки
Ідеї та інформацію для своїх творчих проектів ти знайдеш у різних джерелах: підручниках, додатковій літературі, мережі Інтернет.
Ти познайомишся з різними технологіями та опануєш різні технологічні операції.
Для виконання творчого проекту тобі необхідно пройти 4 кроки або 4 етапи.
Етапи проекту – основні періоди роботи над проектам.
У результаті кожного етапу виконується частина проекту, яка дозволяє продовжувати роботу над проектом.
У результаті дотримання та виконання цих етапів проектування ти отримаєш оригінальний, тобто неповторний виріб.
Гра «Так або Ні»
1. У організаційно-підготовчому етапі треба набути необхідну інформацію про виріб?______________________________________
2. У процесі проектної діяльності ти навчишся порушувати безпечні прийоми праці?______________________________________________________________
3. Ідеї для своїх творчих проектів ти знайдеш у підручниках, додатковій літературі, мережі Інтернет?_____________________________________________
4. Проект – це творча діяльність?_________________________________________
5. Конструкторський етап потрібен для визначення кількості необхідних матеріалів?__________________________________________________________
6. Проектування завжди закінчується рефератом?___________________________
Гра «Знайди пару»
Пригадайте українські прислів’я про працю, склавши відповідні пари з наданих фраз:
1. Робота учить | дні пройдуть не марно |
2. Працюй ударно - | а лінь мучить. |
3. Хто не любить працювати | це честь |
4. Праця - | любить пліткувати. |
Практична робота 1.
Етапи виконання:
1)Виготовлення шаблону з паперу.
2) Підготовка тканини до роботи.
3) Розмічання деталей брелка на тканині.
4)Виконання пошиття виробу,зметання.
Пофантазуй та замалюй варіанти оздоблення майбутнього виробу, зроби детальний опис.
Детальний опис:______________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дизайнер – це фахівець, який займається проектуванням і створенням різних виробів.
З історії фетру…
Фетр - це матеріал, виготовлений шляхом валяння вовни. Матеріал валяється вручну, є шматками зваляного матеріалу, що не рулони, як при стандартному виготовленні тканин машинним способом. Технологія виготовлення фетру не відрізняється від повстяної (войлока), однак при його виготовленні використовують тонкий пух кіз і кроликів.
Основним матеріалом для виготовлення повсті або фетру є шерсть тварин, в основному овець. Верхні шари шерстинок мають лускатий шар, які під впливом пари або гарячої води зчіплюються один з одним. Однак шерсть диких овець не має такої текстури, тому прийнято вважати, що вперше повсть виготовлявся не раніше V-VI століть до н.е., причому початковим матеріалом була все ж шерсть собак і коней, які були одомашнені в той період.
Коней, собак і овець вперше одомашнили кочові народи. Кінь допомагав переносити важку ношу, собаки охороняли отару овець. Найдавніші повстяні вироби були знайдені на території сучасної Башкирії і Алтаю. Поступово техніка виготовлення цього матеріалу перейшла до інших кочівників-скотарів Середньої Азії і Кавказу.
З підвищенням майстерності башкири мали можливість не тільки виготовляти вироби на себе, а також продавати їх іншим народам, наприклад, нетканий повстяний килим. Башкири взагалі широко ввели вироби з повсті в свій побут. Їх використовували і як утеплення юрт, як навісу від дощу і сонця. З повсті виготовлялися сумки, молитовні килимки. Вироби з повсті обов'язково входили в придане нареченої. До сих пір існує звичай стелить невеликий килимок з білої повсті під ноги нареченій в момент її приїзду до дому нареченого. Мати нареченого пропонувала нареченій увійти і сісти на повстяні нари. Вважалося, що це допоможе майбутній сім'ї мати багато дітей.
Також повсті приписувалися лікувальні властивості. Повстяними поясами лікували людей від радикуліту і артрозу. Смужками повстяної тканини робили масаж, який, на думку древніх кочівників, благотворно впливає на циркуляцію крові, а також допомагає позбутися болю в спині. Це було особливо актуально для кочівників - людей, які постійно перебувають на вітрі.
Повсть і фетр в сучасному світі
Повсть і фетр, як різновид повсті - надзвичайно пластичні і універсальні матеріали. Незважаючи на свою давню історію, вони привертають все більше і більше прихильників, адже повсть і фетр екологічні, а сучасне суспільство віддає перевагу натуральним предмети і тканини. Вироби з фетру можуть цілком доречно виглядати в образі сучасної дівчини і навіть надавати якусь родзинку. Повстяні вироби часто вибираються людьми, які вважають за краще народний або еко-стиль в інтер'єрі.
А вже описати весь перелік виробів, які виробляється просто неможливо. Це і шалі, і шарфи, і топи, і піджаки. Дуже популярні повстяні капці. Часто використовуються ці матеріали в якості декору жіночих аксесуарів - шпильок, брошок. Популярність повсті тільки відроджується, і у цього «ручного» матеріалу велике майбутнє.
Перед тим, як бігти в магазин за всім необхідним, спочатку визначитеся, які вироби з фетру своїми руками ви плануєте робити, адже різні сорти матеріалу підходять для різних цілей. Найчастіше зустрічаються такі різновиди:
Акриловий фетр. Виготовляється повністю з синтетики. Поверхня цього фетру слизька і блискуча. У продажу можна знайти практично будь-які забарвлення акрилового фетру, та й коштує він недорого, так що, для початківців це найкращий вибір. З акрилового фетру виходять чудові квіти, сувеніри, брелоки, чохли для планшетів і мобільних телефонів.
Бамбуковий фетр. Виготовляється з бамбукового волокна з домішкою віскози. Такий матеріал міцний, зносостійкий, але досить дорогий.
Напіввовняної фетр. Складається на третину з вовни і на дві третини з синтетики. М’який, гнучкий, добре тримає форму, але розповзається при пранні. З нього не рекомендується робити об’ємні набивні іграшки, зате він ідеальний для дрібного декору.
Вовняний фетр. Абсолютно натуральний матеріал. Дуже товстий, щільний. Не підходить для дрібних виробів і декору. З нього зазвичай роблять тапочки, пінетки, капелюшки. Зараз багато хто робить його самі, освоївши техніку валяння.
- Визнач, які матеріали потрібні тобі для роботи та їхню кількість.
Для виготовлення запланованого виробу необхідно використати: _______________________см,___________________________________________
____________________________________________________________________________
https://www.pinterest.com/pin/650910952362923130/?autologin=true
Тут ви можете знайти цікаві ідеї!
03.04.2020
Тема 3. «Виготовлення спроектованого брелка».
Технологічний етап.
Практична робота № 2
Перед початком роботи обов’язково ознайомся з основними правилами роботи з голкою та ниткою.
ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ З ГОЛКАМИ Й ШПИЛЬКАМИ
1. Шийте з наперстком. Вушко голки повинно впиратися у наперсток, а гострий кінець — виступати з пальців приблизно на чверть довжини голки.
2. Не кидайте голку. Не встромляйте її в тканину чи свій одяг.
3. Зберігайте голки і шпильки в певному місці (спеціальній коробочці, подушечці та ін.), не залишайте їх на робочому місці (столі), у жодному разі не беріть голки і шпильки до рота.
4. Не використовуйте голку замість шпильки.
5. Не використовуйте для шиття іржаві голки.
6. Викрійку і тканину прикріплюйте гострими кінцями шпильок у напрямку від себе.
7. При ручному шитті не беріть нитку довше, ніж 80-90 см.
Дотримуйся правил безпечної праці!
Матеріали та інструменти: нитки, голка, ножиці, наперсток, тканина.
Виконання простих ручних швів.
Підготовка до роботи з голкою та ниткою |
||
Для виконання будь – якого шва на початку треба заселити нитку у голку. Довжина нитки має бути до ліктя.
|
На довшому кінці нитки зав’язати вузлика.
|
|
Назва шва |
Прийоми виконання шва |
Зображення |
Шов «уперед голку» (зметувальний). |
Виконують шов «уперед голку» так. Дві деталі складають лицем до лиця і, відступивши 0,5 см від краю, прошивають їх великими стібками справа наліво. |
|
Шов «назад голку». |
Виконують шов «назад голку» таким чином: голка весь час ніби повертається назад, у те місце, звідки виходить нитка. На вигляд цей шов нагадує машину строчку. |
Посилання на відео https://www.youtube.com/watch?time_continue=32&v=vkNn7DbVBOU&feature=emb_title
https://www.youtube.com/watch?v=qs0ZeJVDSvw&t=61s
10.04.2020
Тема: «Виготовлення спроектованого брелка. Презентація проектів».
Посилання на хiд виготовлення брелока:
Технологічна картка виготовлення брелока для ключів
17.04.2020
Проект 8. Лялька – мотанка «Годувальниця»
Тема: «Планування роботи з виконання проекту. Вибір та обґрунтування теми проекту та практичного використання спроектованого та виготовленого виробу».
Посилання на хiд виготовлення ляльки - мотанки "Годувальниця":
Лялька – мотанка «Годувальниця»
24.04.2020
Тема: «Планування роботи з виконання проекту. Створення малюнка ляльки-мотанки з використанням методу фантазування».
https://www.youtube.com/watch?v=9Nbhw98BGzc – лялька «Нерозлучники»
https://www.youtube.com/watch?v=9Nbhw98BGzc –відео майстер клас.
Планування роботи з виконання проекту лялька "Нерозлучники"
08.05.2020
«Виготовлення штучних квітів».