Учасник
|
Обов’язки
|
Адміністрація гімназії
(заступник директора з навчально-виховної роботи)
|
- організація роботу ППК;
- формування складу учасників з розробки ІПР;
- формування складу дітей, які потребують первинної оціни розвитку;
- призначення відповідальної особи по координації розробки ІПР;
- контроль виконання висновку інклюзивно-ресурсного центру;
- залучення фахівців для надання психолого-педагогічної допомоги дітям з ООП;
- забезпечення розгляду та затвердження ІПР педагогічною радою, а також наказом керівника;
- оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;
- залучення батьків (законних представників), дітей до розробки ІПР;
- моніторинг виконання ІПР;
- моніторинг виконання умов переводу дитини з ООП в наступний клас;
- контроль за виконанням завдань ППК.
|
Практичний психолог
|
- надання психологічної допомоги дитині з ООП;
- виявлення дітей, у яких виникають труднощі у навчанні, спілкуванні та взаємодії з оточуючими, визначення причин цих труднощів;
- інформування учасників ППК про результати оцінки когнітивної та емоційно-вольової сфери дитини, сильні сторони та потреби дитини;
- надання рекомендацій та консультативно-методичної допомоги педагогічним працівникам навчального закладу у роботі з дитиною з ООП;
- підготовка звіту про результати надання психологічної допомоги дитині з зазначення динаміки її розвитку;
- створення позитивного мікроклімату в колективі, проведення заходів, спрямованих на попередження у шкільному оточенні, формування дружнього та неупередженого ставлення до дитини з ООП.
|
Соціальний педагог
|
- проведення індивідуальної роботи з дітьми з ООП, залучення їх до роботи в гуртках, секціях та інших об'єднаннях;
- виявлення дітей, у яких виникають труднощі у спілкуванні та взаємодії з оточуючими, або які проживають у сім’ях, що опинились у складних життєвих обставинах;
- визначення соціальних питань, які потребують негайного вирішення причин та труднощів, при потребі, скерування до відповідних фахівців з метою надання допомоги;
- вивчення умови проживання дитини в сім’ї, підготовка характеристики сім’ї дитини;
- надання рекомендацій класному керівникові (класоводу) щодо шляхів ефективної інтеграції дитини в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі;
- поширення інформації про засади інклюзивного навчання серед педагогічних працівників, батьків (законних представників), дітей з метою формування дружнього та неупередженого ставлення до дитини з особливими освітніми потребами.
|
Вчитель предметник/ класний керівник/
|
- забезпечення навчально-виховного процесу дитини з ООП;
- виконання ролі координатора в процесі розробки ІПР та у визначенні кінцевих цілей навчання;
- інформування учасників ППК про результати педагогічної оцінки дитини, її сильні сторони та потреби;
- надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо технологій, що показали ефективність в навчально-виховному процесі дитини;
- контроль за наданням психолого-педагогічної допомоги дитині з ООП, згідно з ІПР;
- визначення спільно з педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР, на початку кожного півріччя;
- створення належної моральної атмосфери взаємин в класі (вчитель/вихователь-дитина, дитина-дитина і т.д.);
- консультування батьків (законних представників) про стан засвоєння навчальної програми дитиною з ООП
|
Вчитель/
вихователь
|
- забезпечення навчально-виховного процесу дитини з ООП;
- інформування учасників ППК про результати досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР за відповідним предметом навчання;
- розробка індивідуального навчального плану, адаптація навчального матеріалу відповідно до потенційних можливостей дитини з ООП;
- створення належної моральної атмосфери взаємин в класі (вчитель/вихователь-дитина, дитина-дитина і т.д.);
- консультування батьків (законних представників) про стан засвоєння навчальної програми дитиною з ООП
|
Асистент вчителя
|
- допомога в організації навчально-виховного процесу дитини з ООП,
- оцінка спільно з вчителем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;
- підготовка інформації для учасників засідання ППК за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;
- консультативна допомога батькам (законним представникам), педагогічним працівникам.
|
Медична сестра
|
- інформування учасників засідання ППК про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості;
- за необхідністю збір додаткової інформації від батьків, осіб, які їх замінюють, закладу охорони здоров’я стосовно стану здоров’я дитини.
|
Вчитель-дефектолог, вчитель-логопед, вчитель лікувальної фізкультури, фахівці ІРЦ
|
- надання психолого-педагогічної допомоги дитині з ООП, згідно з ІПР;
- оцінка розвитку дитини згідно кваліфікації з метою вивчення її потенційних можливостей та потреб;
- підготовка звіту про результати надання психологічної допомоги дитині з зазначення динаміки її розвитку, згідно з ІПР;
- надання рекомендацій педагогічним працівникам технології для досягнення кінцевих цілей навчання, визначених в ІПР.
|