Адаптація учнів 10-х класів до профільного навчання
Дата: 20.12.2019 21:41
Кількість переглядів: 3967
- Потреба адаптації учнів 10-х класів під час переходу із основної до старшої школи зумовлена зміною їхнього соціального оточення. Учням доводиться пристосовуватися до вимогнових учителів-«предметників», особливостей і умов навчання, нової системи цінностей і норм поведінки, що формується у зміненому колективі класу. Внутрішнє напруження, а також настороже несприймання учнями нововведень, можуть спричинити їхню дезадаптацію.
- Ознаками дезадаптації учнів 10-х класів є:
- недисциплінованість;
- неуважність;
- зниження рівня успішності;
- швидка втомлюваність;
- відсутність бажанняйти до школи;
- пригнічений настрій;
- замкненість, небажання контактувати з однокласниками.
- Ознаки успішної адаптаціїучнів 10-х класів такі:
- успішність у навчанні;
- налагодженістькомунікації з однокласниками та вчителями-«предметниками»;
- високий рівень мотивації до навчання;
- самоорганізація, зокремавміння правильно визначати час на розв’язання завдань;
- систематичне виконання домашніх завдань;
- активна участь у роботі органів учнівського самоврядування, у позакласних та позашкільних заходах;
- звернення по допомогу до вчителів (за потреби);
- позитивний настрій.
- Необхідно вибудовувати освітній процес так, щоб сприяти формуванню в учнів відповідального ставлення до профільного навчання як серйозного кроку до майбутнього основного виду діяльності.
- Згідно з планом роботи щодо адаптації учнів 10-х класів до профільного навчання доцільно провести педагогічний консиліум «Адаптація учнів 10-х класів до навчання в старшій (профільній) школі».
- Учасниками консиліуму можуть бути:
- ???????заступники директора з навчально-виховної роботи (НВР) і виховної роботи (ВР);
- члени методичної ради;
- класний керівник 10-го класу;
- учителі-«предметники», які викладають у 10-х класах.???????