A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Вацлавпільський ліцей Пулинської селищної ради Житомирського району

Впровадження дослідно-експериментальної роботи на базі Вацлавпільського ліцею

Впровадження дослідно-експериментальної роботи на базі

Вацлавпільського ліцею Пулинської селищної ради

 

      30 квітня 2020 року згідно рішення колегії управління освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації, висновків вченої ради комунального закладу «ЖОІППО» Житомирської обласної ради, з метою формування ключових компетентностей учнів та професійного розвитку педагогів Вацлавпільського ліцею Пулинського району  надано статус експериментального навчального закладу регіонального рівня за темою «Проєктування індивідуальної освітньої траєкторії професійного розвитку педагога».

Оновлена освіта покликана формувати не лише носія певних знань, але й творчу особистість, здатну використовувати отримані знання для конкурентоспроможної діяльності в будь-якій сфері життя. Педагог, що володіє свободою самовираження, уміє керувати власним розвитком, може спрямувати свої творчі сили на пошук нових шляхів навчання і виховання учнів.

Переваги створення індивідуальної траєкторії підвищення рівня професійної компетентності для педагогічного працівника:

1) розширення можливостей освітнього простору, можливість вибору ефективних, зручних для працівника шляхів і способів безперервної освіти;

2) зростання професійної компетентності педагогічного працівника, що забезпечує його цінність і конкурентоспроможність в гімназії;

3) формування й розвиток універсальних навичок, що урізноманітнює сфери професійної діяльності;

4) зручний шлях освіти (частіше без відриву від основної роботи) надає можливості кар’єрного росту й підвищення рівня життя педагога;

 5) мотивований шлях освіти підвищує мотивацію й задоволення ефективною працею (перехід від ідеї «задоволений педагог краще працює» до ідеї «ефективна праця надає задоволення»);

6) послаблення стресу та підвищення здатності педагога пристосовуватись до змін і роботи у складних умовах життєдіяльності;

7) здійснення цілеспрямованого саморозвитку педагога шляхом узгодження мети гімназії й працівника.

   Метою дослідження є проєктування індивідуальної освітньої траєкторії професійного розвитку педагога.

         Об’єкт дослідження: процес особистісного та професійного розвитку педагога.

   Предмет дослідження: модель розвитку  системи індивідуальної освітньої траєкторії  професійного розвитку педагога.

         Гіпотеза дослідно-експериментальної роботи: інноваційна модель професійного розвитку педагогічних працівників гімназії, яка передбачає безперервне навчання  фахівців на основі самостійного вибору змісту, форм, термінів навчання, сприяє більш значимому, в порівнянні з традиційною моделлю, зростанню рівня професійної компетентності педагогічних працівників та  істотно впливає на результативність професійної діяльності за умови забезпечення функціонування очної,  заочної, очно-дистанційної, дистанційної  форм навчання та їх  поєднання; орієнтацією на розвиток  психолого-педагогічної, інформаційно-комунікаційної, комунікативної, фахової та інших складових професійної компетентності з урахуванням потреб гімназії; впровадження накопичувальної системи обліку результатів навчання.

       На основі визначеної мети та висунутої гіпотези обґрунтовані такі завдання експерименту:

- побудувати траєкторію саморозвитку кожного вчителя гімназії від його індивідуальних нахилів, компетентностей, бажання розвиватися в тій чи іншій сфері діяльності;

-  вчасно коригувати або змінювати напрям діяльності;

- здійснювати поступові системні зміни на основі наукового підходу.

Концепція дослідження. Мета експерименту полягає в успішному проєктуванні індивідуальної освітньої траєкторії професійного розвитку педагога. Педагогічна майстерність повинна виявлятися в успішному розв’язанні різноманітних педагогічних завдань, високому рівні організованого освітнього процесу, та сутність її в тих якостях особистості вчителя, які породжують цю діяльність, забезпечують її успішність. Ці якості слід шукати не лише в уміннях, а й у тому сплаві властивостей особистості, її позиції, які й дають педагогові змогу діяти продуктивно і творчо.

Професійний розвиток педагога виявляється в діяльності, проте він не зводиться до неї. Не можна обмежити його лише високим рівнем спеціальних узагальнених умінь. Сутність професійного розвитку – в особистості вчителя, в його позиції, здатності виявляти творчу ініціативу на підставі реалізації власної системи цінностей

Готовність вчителя до інноваційної діяльності, зокрема до впровадження інноваційних технологій у освітній процес забезпечується наступними педагогічними умовами:

1) наявність позитивної мотивації щодо розроблення інноваційної технології навчання і спрямованість педагога на інноваційну діяльність;

2) внутрішнє бажання педагога до розроблення і впровадження інноваційних технологій навчання;

3) вибір і проєктування моделі інноваційної технології навчання;

4) розроблення методики впровадження запропонованої моделі;

5) врахування інноваційного потенціалу гімназії;

6) аналіз і коригування моделі інноваційної технології навчання.

Таким чином, готовність до інновацій, зокрема й до інноваційної діяльності є важливою якістю сучасного вчителя, активного у творчому пошуку нових підходів до навчання та виховання учнів.

Основні ідеї експерименту:

  • аналіз наукових праць, присвячених різноманітним аспектам індивідуалізації процесу вдосконалення професійної компетентності педагогічних працівників з метою уточнення категоріального апарату та термінологічної бази дослідження;
  • визначення концептуальних підходів до проєктування моделі професійного розвитку педагогічних працівників;
  • виявлення сутнісних характеристик професійної компетентності;
  • розробка діагностичного інструментарію для експертного оцінювання та самооцінювання рівня професійної компетентності;
  • визначення пріоритетного змісту післядипломного навчання педагогічних працівників з урахуванням особливостей окремого  гімназії;
  • уточнення  змісту освітнього замовлення на розробку  семінарів, тренінгів, окремих складових курсів підвищення кваліфікації  на базі ІППО;
  • забезпечення психологічної підтримки неперервного професійного розвитку педагогічних працівників;
  • розробка освітніх пропозицій в форматі  «Програми розвитку професійної компетентності педагогічного персоналу гімназії»
  • модернізація змісту та  форми підвищення кваліфікації ІППО з метою забезпечення неперервного професійного розвитку та підвищення кваліфікації педагогічних працівників протягом всього професійного життя;
  • підготовка методичних рекомендацій  щодо забезпечення неперервного професійного розвитку педагогічних кадрів.

Для вирішення вирішення завдань експерименту будуть використовуватися наступні методи:

• систематичне ознайомлення із новинками методичної, педагогічної, предметної літератури і звернення до науково-методичних джерел (на паперових, електронних носіях);

• систематичний перегляд вебінарів;

• огляд в Інтернеті інформації з методики викладання предметів, педагогіки, психології, освітніх технологій;

• розв’язування олімпіадних завдань, тестів, питань ЗНО, кросвордів та інших завдань підвищеної складності або нестандартної форми;

• прослуховування лекцій, виступів;

• відвідування семінарів, тренінгів, майстер-класів,  конференцій, уроків колег, дискусій, нарад;

• обмін досвідом з колегами;

• навчання на курсах підвищення кваліфікації;

• навчання на дистанційних курсах, тренінгах;

• організація гурткової та позакласної діяльності з предмету;

• вивчення інформаційних технологій;

• відвідування виставок та тематичних екскурсій;

• спілкування з колегами в гімназії, ОТГ,  районі, області та в соціальних мережах;

• творчі поїздки до джерел досвіду;

• використання порад фахівців заради підвищення власних знань чи майстерності;

• експериментальна та дослідницька діяльність.

Експеримент розпочато з 04 травня 2020 року, а  триватиме він до15 червня 2022 року

Науковими керівниками даного проекту є:

   Ренькас Броніслава Мирославівна, кандидат педагогічних наук,  методист лабораторії впровадження освітніх інновацій;

   Смагіна Таїса Миколаївна, завідувачка кафедри методики викладання навчальних предметів,  кандидат педагогічних наук;

  Журба Ольга Володимирівна, доцент кафедри методики викладання навчальних предметів, кандидат педагогічних наук.

 

   Учасники освітнього процесу Вацлавпільської гімназії вдячні за довіру та підтримку і намагатимуться зробити все можливе для досягнення гарних результатів.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень