Адаптація учнів 10-х класів до профільного навчання
Потреба адаптації учнів 10-х класів під час переходу із основної до старшої школи зумовлена зміною їхнього соціального оточення. Учням доводиться пристосовуватися до вимогнових учителів-«предметників», особливостей і умов навчання, нової системи цінностей і норм поведінки, що формується у зміненому колективі класу. Внутрішнє напруження, а також настороже несприймання учнями нововведень, можуть спричинити їхню дезадаптацію. Ознаками дезадаптації учнів 10-х класів є: недисциплінованість; неуважність; зниження рівня успішності; швидка втомлюваність; відсутність бажанняйти до школи; пригнічений настрій; замкненість, небажання контактувати з однокласниками. Ознаки успішної адаптаціїучнів 10-х класів такі: успішність у навчанні; налагодженістькомунікації з однокласниками та вчителями-«предметниками»; високий рівень мотивації до навчання; самоорганізація, зокремавміння правильно визначати час на розв’язання завдань; систематичне виконання домашніх завдань; активна участь у роботі органів учнівського самоврядування, у позакласних та позашкільних заходах; звернення по допомогу до вчителів (за потреби); позитивний настрій. Необхідно вибудовувати освітній процес так, щоб сприяти формуванню в учнів відповідального ставлення до профільного навчання як серйозного кроку до майбутнього основного виду діяльності. Згідно з планом роботи щодо адаптації учнів 10-х класів до профільного навчання доцільно провести педагогічний консиліум «Адаптація учнів 10-х класів до навчання в старшій (профільній) школі». Учасниками консиліуму можуть бути: ???????заступники директора з навчально-виховної роботи (НВР) і виховної роботи (ВР); члени методичної ради; класний керівник 10-го класу; учителі-«предметники», які викладають у 10-х класах.???????21:41 20.12.2019