A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Вацлавпільська гімназія Пулинського району Житомирської області

Хореографія

Костриця Христина Сергiївна - krs_kos17@ukr.net

Завдання

для самостійного опрацювання під час карантину 12.03. – 08.05.2020 року

 16.03.2020

Тема 1. Основні рухи танців «Коломийка, Бойківчанка».

Завдання: написати реферат від руки на листку А4 на тему «Основні рухи  танцю «Коломийка», про походження, особливості і тд..

Вивчити основні рухи по відео:

https://www.youtube.com/watch?v=8qj1JAx80Y8 танок «Коломийка»

https://www.youtube.com/watch?v=NtfQG-XzLpo вивчення рухів танцю.

30.03.2020

Тема 2. «Елементи танців закарпатського регіону. Положення рук, голови та корпусу».

https://www.youtube.com/watch?v=lvtZ8NY5FOg танок «Березнянка»

 

06.04.2020

Тема 3. «Закарпатський ключ. Основні кроки та рухи танцю «Карічка».

а Закарпатті та у Прикарпатті різноманітні танцювальні рухи з топірцями також характерні для чоловічих танців. До неї ж належать численні танцювальні рухи, певною мірою трансформовані з запозиченням із різних видів трудової діяльності людини. Це рухи ковалів, шевців, косарів, лісорубів тощо.

Суто жіночими танцювальними рухами є рухи з стрічками, з вінком, решетом, а також вишивальниць, ткаль, льонарок тощо.

Чоловічий танець насичений присядками, повзунцями, розтяжками, закладками, револьтатами, оригінальними млинцями, підсічками, високими тинками, стрибками, розніжками, яструбами, кабріолями, щупаками, віртуозними па, повітряними турами, турами з підібганими ногами, турами - дублями та ін. У названих групах танцювальних рухів немає жодного жіночого.

Проте, доріжки, дрібушечки, упадання, низькі тинки, оберти партері м на місці здебільшого виконуються жінками.

Спостереження викликане тим, що у деяких групах існують такі па, котрі у певному контексті виконуються і чоловіками, і жінками, певна трансформація руху відчувається переважно через манеру виконання, положення голови, тулуба, рук і ін. Основні танцювальні рухи, що виконуються як жінками, так і чоловіками: танцювальні ходи з носка на каблук, ковзні кроки, я, низькі тинки, вихилясники, вірьовочки, дрібушечки, л, плескачі (але не плескачики з решетом), оберти на місці, оберти партерні парні з просуванням, голубці.

Деякі рухи, маючи значення основних у жіночій лексиці голубці, підбивки, вихилясники тощо), втрачають свою постійність і в чоловічому танці виконуються здебільшого як зв'язки, тобто проміжні рухи.

Порівняно з традиційною народною хореографією, сучасна українська жіноча танцювальна лексика значно збагатила свій арсенал. У народносценічній хореографії вона набула повного рівноправ'я з чоловічою танцювальною лексикою. Це пояснюється збагаченням тематики, що зумовило розширення ярових кордонів.

Ґаріґа . На Верховині побутує ще одна назва цього танцю – карічка. Слово каріка в перекладі з угорської мови означає “коло”. Місцеві виконавці навіть слово “ґаріґа” перекладають як “коло”, хоча цього слова немає в їхньому діалекті. З цього випливає, що музиканти усвідомлюють напливовість цього жанру. На Лемківщині теж побутує танець каріка (більше відомий як карічка), але він має структуру 6+6, мелодика явно словацького (навіть не угорського) походження.

Щодо Верховинської ґаріґи, то залишається загадкою її походження, адже структура танцю коломийкова; за стилістикою вона нічим не відрізняється від інших місцевих коломийкових танців. А от поява слова “каріка” (що трансформувалося в “ґаріґа”) у цій місцевості не викликає подиву, адже цей регіон певний час був під владою Угорщини. Музична фольклорна культура цієї країни не вплинула на місцевий фольклор, тому пов’язувати ґаріґу з угорською етнічною музикою не варто.

Але, можливо, представники угорського народу, які бували у цій місцевості, назвали зручним для себе словом місцеві колові танці. На жаль, зараз вже майже неможливо дослідити цей факт, так само, як і те, чому ґаріґою (тобто, колом) назвали лише цю окрему коломийкову мелодію.

https://www.youtube.com/watch?v=HplWgi9La1U танок «Карічка»

13.04.2020

Тема: «Етикет бального танцю. Англійський вальс та віденський вальс».

Повільний (англійський) вальс - бальний танець європейської програми. Танцюється на 3 / 4. Як правило, на кожен такт доводиться три кроки. При русі вперед перший крок найбільшою мірою визначає довжину переміщення за даний такт, другий - кут повороту, третій - допоміжний, зміна вільної ноги, тобто перенесення центру ваги тіла.

Історія вальсу

Поява вальсу відноситься до 70-х років XVIII століття. Своїм народженням вальс зобов′язаний багатьом танцям різних народів Європи. Коріння його знаходиться в популярному для свого часу танці “матеник” і його різновиди “фуріанте”, що виконуються на святах в чеському селі, у французькому танці “вольт” і, нарешті, в австрійському “ліндлері”, найближчому до вальсу з його попередників. У результаті розвитку музичної форми вальсу на початку XX століття в 20-х роках в Англії з’явилися нові танці: вальс-бостон і повільний вальс. Вони і стали батьками сучасного конкурсного повільного вальсу.

Положення в парі

Положення в парі для вальсу таке ж, як в інших танцях європейської програми: у нижній частині тіла відстань між партнером і партнеркою мінімальна, вище партнерка створює шейп, завдання партнера - створити умови для партнерки, в яких вона може рухатися. Крім того, партнерка повинна бути зміщена вправо щодо партнера для виконання так званого «правого» вальсу, тобто вальсу, в якому черговий такт починається з кроку правою ногою.

Кроки повільного вальсу

Розглянемо повільний вальс з точки зору партнера, який починає обличчям по напрямку танцю. Перший крок виконується «з каблука», з деяким поворотом ступні управо (для «правого» вальсу). Залежно від необхідності цей крок може бути різним по довжині. Другий крок полягає в «обході» навколо партнерки, його складність багато в чому залежить від того, на який кут пара обернулася за перший крок, оскільки сумарний кут повинен скласти близько 180 градусів. Другий крок, крім того, виконується з підняттям щодо останніх кроків. Третій крок - приставлення вільної ноги.

Рух назад починається з кроку назад лівою ногою. У цей час партнерка виконує вищеописаний крок з правої ноги вперед. Перший крок другого такту повинен відповідати кроку партнерки і навпаки. Другий крок другого такту залежно від досвідченості танцюючих і конкретного завдання може бути невеликим або навпаки широким, але, так чи інакше, за цей крок необхідно здійснити поворот до 180 градусів, тобто завершити повний оборот пари. Третій крок - знову приставлення ноги.

https://www.youtube.com/watch?v=lWOOZG4Yksk  англійський повільний вальс

https://www.youtube.com/watch?v=Y_fMrP-8UWk  повільний вальс

 

Віденський вальс — бальний танець, швидкий різновид вальсу. Назва походить від "Віденського конгресу", на якому цей танець виконано вперше.

 

Це стародавні рухи, які пішли від примітивних народних танців Австрії та Німеччини. Протягом багатьох століть пари танцювали, обертаючись навколо, практично на одному місці, тримаючись близько один до одного. Наприкінці 18 та на початку 19 століть ці танці рушили із селищ у міста. Там танці виконувались вже у великих танцювальних залах. З танцю на одному місці Віденський вальс почав перетворюватись у танець на великих площах.

Музику для Віденського вальсу писали такі відомі композитори, як батько та син Штрауси, Легар, Шуберт, Шопен, Берліоз, Вебер та інші.

Назва

Програма бальних танців включає два схожих танці: вальс та віденський вальс. Однак, саме віденський вальс є тим танцем, який в Україні та в інших країнах континентальної Європи відомий під назвою вальс. Той танець, який серед бальних танців називається вальсом, в Європі називають повільним вальсом або англійським вальсом. Причиною такої плутанини є те, що першими змагання з бальних танців проводили англійці, які називали вальсом англійський повільний різновид танцю, а звичний для українців та німців швидкий танець називали віденським вальсом.

 

https://www.youtube.com/watch?v=GvYEdQuMGoc  віденський вальс

https://www.youtube.com/watch?v=rQ9I2z7OujU  віденський вальс

 

27.04.2020

«Рок-ен-рол та джайв»

04.05.2020

« Елементи сучасних танців. Джаз - модерн»

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень