Хореографія
Костриця Христина Сергiївна - krs_kos17@ukr.net
Завдання
для самостійного опрацювання під час карантину 12.03. – 08.05.2020 року
12.03.2020
Тема 1. «Розминка. Партерна гімнастика. Стретчинг».
Завдання1: повторювати під музику розминку з відео
https://www.youtube.com/watch?v=I27aUaLjZuY
Партерна гімнастика - вправи на підлозі в різних позах, сидячи, лежачи на животі та спині, спрямовані на розтяжку всіх м'язів тіла їх зміцнення їх, на розвиток гнучкості в суглобах.
Завдання 2: Повторювати за відео рухи партерної гімнастики.
https://www.youtube.com/watch?v=-B3CtPtQEiQ
Завдання зробити розтяжку з відео.
https://www.youtube.com/watch?v=pMajOLt1AcI
19.03.2020
Тема 2. «Рухи народних танців: припадання, плавний хід».
Проста доріжка (припадання). Вихідне положення — третя позиція ніг.
На «раз» — невеликий злегка «виворітний» боковий крок правою ногою праворуч на всю ступню, трохи присідаючи. Ліву ногу відірвати від підлоги і наблизити ступню ззаду до правої, трохи нижче кісточки; коліно злегка зігнути і спрямувати вбік, підйом вільний; на «і» ліву ногу опустити позаду правої на півпальці, злегка випрямляючи її в коліні
https://www.youtube.com/watch?v=461EUf4yKgg&t=49s вивчити руханку
02.04. 2020
Тема 3. «Перемінний крок. Крок з притупом»
Перший варіант перемінного кроку.
Вихідне положення — шоста позиція ніг.
На «раз» — невеликий крок правою ногою вперед на низькі півпальці;
на «і» приставити ліву ногу до правої на низькі півпальці;
на «два» — невеликий крок правою ногою вперед на всю ступню;
на «і» підняти ліву ногу і підвести її до правої, не торкаючись підлоги.
Далі крок починають з лівої ноги.
Крок з притупом.
Вихідне положення — третя позиція ніг. Руки на талії. Голова повернута до лівого плеча.
На затакт «і» трохи присісти на правій нозі. Ліву ногу, ледь зігнуту в коліні, підняти вперед;
на «раз» — невеликий крок лівою ногою вперед, легенько притупнз'ти нею. Праву ногу перевести назад на півпальці, випрямивши коліно. Вага корпусу — на лівій нозі;
на «і» поставити праву ногу до лівої ззаду по третій позиції і ледь присісти на правій. Ліву ногу легенько підняти вперед, зігнувши в коліні. Далі рух повторюється в тій же послідовності.
https://www.youtube.com/watch?v=djQqKEtJxLM повторити танець.
09.04.2020
Тема: «Сценічний образ».
З морфологією руху повязані основні позиції та положення рук, ніг і голови в парах, трійках, масових танцях. Варто нагадати про такі чоловічі імітаційні рухи, як: яструб, щупак, кільце, рухи з шаблями, списами, топірцями, а також рухи ковалів, шевців, косарів, лісорубів тощо. Суто жіночими танцювальними рухами є рухи зі стрічками, з вінком, решетом, а також рухи вишивальниць, ткаль, льонарок тощо.
Положення рук - один з найважливіших компонентів пластичної виразності людського тіла. Положення рук в українській хореографії більш-менш стале, за винятком специфічних та імпровізаційних елементів. В якому б положенні не були руки, вони - необхідна складова частина танцювального руху. Руки - помічники у важкій технології танцю, руки роблять гігантську фізичну роботу, і в той же час, руки - крила, руки - відтворювачі найтонших людських емоцій.
Велику роль у створенні емоційно-змістовного, ритмопластичного малюнка, в якому закладено певну дію, відіграє кість руки. Вона запрошує, дає, розповідає, відштовхує.
Правильна, вдала постава рук - велика творча знахідка постановника. Оригінальні поєднання рук маємо в гуцульських, лемківських, бойківських та буковинських танцях: руки юнака лежать на талії дівчини, а її - на його плечах; ставши візаві, партнери кладуть руки на талію одне одному.
Деякі положення рук зумовлені специфікою українського народного вбрання. Так, відведення руки за потилицю підказане завданням притримати шапку, а розкинуті у сторони руки в обертах та крутках у дівчат викликані потребою тримати стрічки, щоб вони не заважали танцювати.
Постава голови в українській фольклорній і народно-сценічній хореографії перш за все визначається змістом та характером танцю, його емоційною спрямованістю. У юнака в танці голова гордовито піднесена вгору, підкреслюється мужність, сила, щира веселість, у підбивках, кабріолях, під час виконання притупів, вихилясниках і т. ін. рухи голови зумовлюються й узгоджуються з рухами корпуса.
В арсеналі віртуозного танцю українського народу є велика кількість різноманітних обертів. Без різкого повороту голови, корпуса та приведення їх у вихідне положення виконання цієї групи рухів неможливе.
Для створення лексичної мови танцю, для розкриття його ідейно-художнього спрямування неабияке значення мають узгодженість рухів ніг, рук, корпуса.
Жест - виражально-зображувальний засіб у драматичному мистецтві, пантомімі, хореографії, що зумовлюється особливостями художнього персонажа (логікою його поведінки, індивідуальними рисами характеру тощо).
У народно-сценічній хореографії жест існує самостійно: як певний рух-жест і як елемент - у складних за структурною будовою па. Виконання такого жесту потребує від танцюриста пильної уваги і пластичної виразності.
https://www.youtube.com/watch?v=_LrVSWNR248 подивитися танець «Нова іграшка»
16.04.2020
Тема: «Український танець: основні положення рук».
1- е положення. Обидві руки, зігнуті в ліктях, лежать кулаками збоку на талії, лікті направлені трохи вперед (рис. 19).
2- е положення. Руки схрещені на грудях. Це положення може мати три варіанти:
лікті трохи відведені від корпусу. Права рука знаходиться під лівою рукою, кисть правої руки лежить долонею на лівій руці вище ліктя, кисть лівої руки під правою рукою (рис. 20);
руки щільно прикладені до корпусу, кисть стиснута в кулачок і захована під лікоть другої руки (рис. 21);
лікті трохи відведені від корпусу і направлені вперед, кисть одної руки лежить долонею на другій руці трохи вище ліктя (рис. 22).
3- є положення. Обидві руки підняті невисоко в сторони і знаходяться між вихідною і другою позиціями, лікті вільні, кисті направлені долонями вперед і трохи вгору (рис. 23).
23.04.2020
Тема: «Бігунець. Вірьовочка. Тинок».
Бігунець.
Вихідне положення — шоста позиція ніг.
На затакт «і», злегка присівши на лівій нозі і піднімаючи невисоко вперед праву, вільну в коліні, зробити широкий стрімкий крок правою ногою вперед, ніби пролітаючи в довжину.
На «раз» опуститись на всю ступню правої ноги; коліно трохи зігнути, носок витягнути вперед у напрямку руху. Ліву ногу, вільну в коліні, відірвати від підлоги;
на «і» — невеликий стрімкий крок лівою ногою вперед на низьких півпальцях;
на «два» — невеликий стрімкий крок правою ногою вперед на низьких півпальцях;
на «і» — широкий стрімкий крок лівою ногою, як на затакт «і». Так само рух виконується, починаючи з другої ноги.
Вірьовочка.
Вихідне положення — третя позиція ніг, права нога попереду.
На затакт «і» з ледь помітним підскоком прослизнути вперед на низьких півпальцях лівої ноги, коліно вільне. Праву ногу, зігнуту в коліні, підняти попереду лівої і перевести назад за ліву ногу; коліно спрямувати вбік і трохи вперед, підйом витягнути, але не напружувати;
- на «раз» опустити праву ногу на низькі півпальці позаду лівої в третю позицію; коліно вільне або злегка зігнуте;
- на «і» з трохи помітним підскоком прослизнути вперед на правій нозі. Ліву ногу підняти вперед і перевести назад за праву ногу, як на затакт «і»;
- на «два» опустити ліву ногу на низькі півпальці позаду правої, як на «раз» (рис. 78).
Малий тинок.
Вихідне положення — третя позиція ніг, права нога попереду.
На затакт «і» злегка присісти на ліву ногу, піднімаючи невисоко вперед праву, вільну в коліні;
на «раз» перескочити на праву ногу вперед, коліно злегка зігнути. В момент перескоку права нога трохи відводиться праворуч, описуючи в повітрі невелику дугу. Ліва нога невисоко піднімається вперед, коліно вільне, підйом витягнутий, але не напружений;
на «і» ступити лівою ногою на півпальці попереду і навхрест правої ноги;
на «два» поставити праву ногу позаду лівої на всю ступню, злегка згинаючи її в коліні. Ліву ногу підняти невисоко вперед.
Так само рух виконується з другої ноги.
https://www.youtube.com/watch?v=WeGi231IwFQ подивитися танець.
30.04.2020
«Угинання. Простий танцювальний біг на півпальцях».
07.05.2020
«Постановка танцювального етюду на основі рухів українського танцю».